Thursday, June 18, 2009

Kebakaran di Rh. Aleh, Sg. Bedengan, Mukah

Residen Bahagian Mukah, Tuan Hj. Saudi bin Hj. Narani telah melawat mangsa kebakaran di Rh. Aleh, Sg. Bedengan, Mukah pada 16 Jun 2009 yang lalu. Beliau turut disertai oleh Penolong Pengarah, Jabatan Kebajikan Masyarakat Mukah, Encik Wong Yuk King.

Kebakaran yang berlaku kira-kira jam 7.30 pagi 14 Jun itu telah memusnahkan sama sekali rumah panjang 5 pintu yang didiami oleh kira-kira 20 orang penduduk. Bantuan awal berupa keperluan asas harian daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat telah diberikan sementara bantuan bahan binaan pula sedang diuruskan. Buat masa ini, mangsa yang terlibat menumpang di rumah saudara-mara yang berdekatan.

Tuan Residen, Tuan Hj. Saudi (kanan) dan Encik Wong (kiri)
bersama TR Aleh di hadapan rumah yang terbakar

Musnah ...

Lori tangki air daripada Jabatan Kerja Raya Mukah menyediakan bekalan air bersih kepada mangsa memandangkan semua tangki simpanan di rumah panjang telah musnah

TR Aleh ak. Sandai mengalami sedikit kecederaan ketika cuba hendak menyelamatkan harta benda. Selain daripada itu, tiada sebarang kecederaan dilaporkan .

Memandangkan cuaca kering yang berpanjangan sekarang, semua pihak perlu lebih berhati-hati dalam aktiviti harian yang melibatkan api. Malang tidak berbau - Api ketika kecil menjadi kawan, sudah besar menjadi lawan.

No comments:

Post a Comment